VIDEO REPORTAJ In Europa sunt 33 de milioane de motociclete. Cum putem scadea numarul mortilor survenite in urma unor accidente de motocicleta?
Experti din industrie, alaturi de un eurodeputat, discuta cum ar putea industria motocicletelor sa ajunga din urma sectorul automobilelor pentru a crea o generatie noua de vehicule mai ecologice si mai sigure.
In Europa sunt 33 de milioane de motociclete si 6.000 de persoane au decedat in ultimul an. Cum putem reduce numarul accidentelor mortale dar si poluarea? Este raspunsul pe care incearca sa-l gaseasca invitatii EuroparlTV
Un sondaj Eurobarometru realizat in toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene arata, de exemplu, ca in jur de doua treimi dintre utilizatorii de autoturisme din UE declara ca ar fi gata sa accepte un compromis cu privire la viteza masinii pentru a reduce emisiile. In ceea ce-i priveste pe soferii romani, raspunsurile arata ca nu sunt foarte dispusi sa renunte la masina in favoarea mijloacelor de transport in comun si nu-si doresc foarte tare nici o reducere a vitezei, doar 48,1% fiind pentru.
de I.B.
de dan 13 Iun 2011 19:14
motociclete.
N.R. Multumim frumos! Am corectat.
de clujean 13 Iun 2011 20:19
cum sa accepte mocofanul rromin sa mearga cu autobuzul sau, macar, sa circule cu o viteza mai mica? gaseste el alte metode de a-si alina complexele de inferioritate decat masina tare si agresivitatea? [editat de moderator]
de Ambu 13 Iun 2011 20:50
Sa fie interzise motoarele pe drumurile publice. Toata lumea cu bicicleta. Si o sa fie totul frumos.
de serban 13 Iun 2011 21:12
cit se poate de simplu....50% in plus la asigurarea de sanatate . nu ai asa ceva fara motor . esti pe motor si nu ai asigurarea suplimentara amenda de sa nu te mai sui pe motor a doua oara in viata .... si ai scapat de o plaga sociala
de MakavelliRo 14 Iun 2011 12:48
de Petru Moldovan 13 Iun 2011 23:02
Eu sunt motociclist si simt asa ca fie articolul asta e inceputul unui articol care dezbate ceva dar aici lipseste dezbaterea fie nu explica nimic.
Dupa parerea mea accidentele de moto sunt datorate intr-o anumita proportie teribilismului unor incepatori care se dau zmei pe motor prea puternic pentru ei si intr-o proportie oarecum mai mare neglijentei in condus a celor pe 4 roti.
Adica tu mergi linistit cu farul aprins conform legislatiei locale si normelor europene cu 50-70km/h la o intersectie cu un drum secundar si nea caisa pilot de Dacia ceaun decide ca tu vii pe bicicleta si foarte incet si dupa 2-3 balbaieli iti iese din drumul secundar fix in fata... Nu inventez chestiile astea, mi s-a intamplat de 3 ori numai la ultima excursie in acest sfarsit de saptamana. Acuma eu am motor mic si sunt om potolit si mergeam cu nevasta si cortul si alte bagaje, Dar daca in locul meu era un motociclist solo si mai grabit chiar daca mergea legal avea ocazia sa se infiga in ceva mai de tabla si mai ruginit asa...
de Aph 13 Iun 2011 23:55
In Bucuresti, cel putin, prefer poluarea actuala decat cea fonica produsa de UNII imbecili cu motocicletele. Respectul pentru reguli si cei din jur sunt caracteristici primordiale ale omului inteligent si civilizat.
de stefan 14 Iun 2011 00:35
Cred ca prima cauza a accidentelor moto sunt motociclistii insisi. Mentionez ca am permis categ. A si am condus motocicleta vreme de 2 ani, dupa care am renuntat.
Cred ca in primul rand se ia permisul mult prea usor. Nu ar trebui sa ai permis categ A fara sa ai B. Am vazut o groaza de indivizi care s-au suit pe motor fara sa aiba permis categ B - ori e sinucidere curata - nu poti sa prevezi accidentele pt ca nu stii la ce sa te astepti
In al 2-lea rand, am vazut o groaza de motociclisti - cred ca marea majoritate incepatori - mergand fara echipament de protectie. Adica in jeans, tricou maneca scurta, casca. De cele mai multe ori nici macar manusi... Iarasi victime sigure. Daca ma gandesc ca majoritatea erau fete, ma trec fiorii...
Si al 3-lea aspect - capacitatea cilindrica. Nus ar trebui sa ai voie sa mergi din prima cu motor de 600 spre ex. Ar trebui sa cresti capacitatea gradual pe masura ce capeti experienta. incepi cu 250 sa zicem, pt 1 an - 2 si pe urma sari la 600. Ori eu am vazut incepatori cu motoare de 1000cc. Culmea si SuperSport... Iarasi victime sigure...
Si al 4-lea aspect si cu asta inchei - se aplica cred motociclistilor asa zisi "experimentati" - este "sindromul Rossi". Adica merg ca turbatii in trafic, ca si cum ar fi pe circuit. Uita ca trebuie sa respecte aceleasi reguli ca si masinile si mai mult se cred nedreptatiti de conducatorii auto: ex. "Ai vazut ma, bulagiu' ala cu masina, nu s'a dat la o parte". Pai de ce sa se dea, ca el mergea relativ regulamentar cu 110 pe DN, ce vina avea el ca motorul venea cu 180? Ecuatia e simpla - vrei sa vezi cat de tare esti, te duci si te dai pe circuit si te prinzi relativ repede de ce esti in stare. Nu o faci in trafi ca risiti sa iei si pe altii "dincolo". Nevinovati!!!!
de geo 14 Iun 2011 00:50
Motociclistul roman nu are cultura motociclistului occidental, este un simplu donator de organe !!